Viidestä kuluvan kauden päättyvästä sponsorisopimuksesta neljä on vielä uusimatta, eikä yhtään uutta sopimusta ole saatu aikaan.
Liiton kaupallisena johtajana aloitti 1.10.2023 kauppatieteiden maisteri Petri Raatikainen.
Raatikainen ei ole onnistunut solmimaan uusia sponsorisopimuksia yli puolen vuoden pestinsä aikana. Hän on ollut vähäinen tarjotessaan yhteistyömahdollisuuksia potentiaalisille sponsoreille.
Kaudelle 2023–24 Hiihtoliiton sponsorisopimusten arvo oli 2,4 miljoonaa euroa.
Viiden yhteistyökumppanin sopimukset, joiden arvo on yhteensä noin miljoona euroa, päättyivät kaudella 2023–24.
Näistä viidestä sponsorisopimuksesta vain yksi on saatu uusittua kaudelle 2024–25.
– Minulla ei ole yksityiskohtaista tietoa, joten en kommentoi asiaa, sanoo maaliskuussa valittu Hiihtoliiton puheenjohtaja Sirpa Korkatti.
Kuinka kuvailisitte yleisesti Hiihtoliiton yritysmyynnin tilannetta?
– Yleisesti voin todeta, että kaikilla organisaatioilla on haasteita yritysmyynnissä tässä maailman tilanteessa. En ota kantaa Hiihtoliiton yritysmyyntiin, Korkatti vastaa.
Petri Raatikainen ei ole torstaina vastannut Iltalehden puheluihin tai tekstiviesteihin.
Maaliskuussa Hiihtoliitto tiedotti, että tilikauden 2022–23 tappio on noin 1,3 miljoonaa euroa.
Suomen Hiihtoliitto ry:n kokonaan omistama kaupallinen yhtiö Nordic Ski Finland Oy teki tilikaudelta 2022–23 tappiota noin 650 000 euroa.
Yhtiön keskeinen tehtävä on varainhankinta Hiihtoliitolle.
Petri Raatikainen toimii yhtiön kaupallisena johtajana.
Hänet palkkasi tehtävään Hiihtoliiton entinen toiminnanjohtaja ja Nordic Ski Finland Oy:n toimitusjohtaja Ismo Hämäläinen.
Hämäläinen sai potkut viime viikolla.